Wednesday tutorial and trick 2.

5. září 2012

Dnes si ukážeme jak jednoduše, ale efektivně můžeme udělat krásné pozadí na Vaše projekty. Na visačky, přáníčka, bločky, ale určitě najdete využití i na scrap stránky.


Postup Vám popíši celý, ale kdo chce, může přeskočit až na bod č.7 , kde Vám je postup tvorby pozadí.

1. Nachystáme si úměrně velikou barevnou kartu. Velikost je na každém z Vás. Já zvolila rozměry 12×7cm. Rohy vytvoříme tak, že odměříme 1cm od vrchu a pak na vzniklé vrchní čáře od každého okraje také 1cm. Vznikne nám pak vlastně trojúhelník o hraně 1cm.


2. Vezmeme si příslušnou barvičku DistresInk a opatinujeme okraj. Tak, jak se Vám to bude líbit, ale nezapomeneme na druhou stranu.


3. Naembossujeme podklad, aby visačka nebyla tak nudná. Já zvolila pruh kytiček, které jsem opakovala. Použijeme průhledný embossovací prášek, detaily pak krásně vyniknou. Kdo má, může použít i průhledný se třpytkami jako já.

4. Rovnou pomocí kleští nebo jiných pomůcek usadíme průchodku. 


5. Teď se vrhneme na to nejdůležitější. Vezmeme si obyčejný bílý papír. Když říkám obyčejný, myslím obyčejný. Ne scrapbookovou čtvrtku. Obyčejný, ale tvrdý kreslící papír.

6. Vyměříme si rozměry. Já nechala na každé straně 5mm okraj. 

Omluvte mne, fotila jsem to na 2×, takže tady není ještě visačka naembossovaná.

7. Pomocí bílého embossovacího prášku vytvoříme kytičky. Může to být ale i jiný motiv.


8. Nachystáme si stejnou barvu DistreeInku jako v kroce č.2. Pěkně naťupeme barvu na podložku a pomocí rozprašovače nastříkáme na barvu vodu. V tomto kroku ještě vezmeme bílý papír s kytičkami a pomačkáme ho. Vůbec se toho nebojte. Pěkně pomačkat a nastříkat na něj vodu.


9. Papír vymáčíme v barvě. Je jen na Vás jak moc barvy přidáte nebo jak moc vody přidáte. Vždy vytvoříte zajímavý efekt. Na fialové visačce jsem papír pa ještě hodně barvila. Na modré jsem ho jen párkrát namočila a nastříkala vodu.


10. Opatrně, ale vážně opatrně papír rozdělejte. Můžete ho tak nechat, nebo ho z jedné strany namočit zase do barvy. Až se Vám bude výsledek líbit, nechte papír uschnou nebo použijte embossovací pistol. Já jsem pak ještě opatinovala okraje. Vypadá to tak uceleněji. 


11. Stejným způsobem můžeme nabarvit i mašličku. Nelekejte se, že barva nebude tak intenzivní a nechytne se tak rychle.


12. Až vše bude uschlé, můžeme visačku zkompletovat. Doplnit ji detaily a máme hotovo.


Na závěr Vám poradím pár tipů:
  1. Když použijete scrap čtvrtku neudělají se Vám tam tak krásné linie. Obyčejný papír totiž vodu krásně vstřebá.
  2. Kdo má ničítko papíru, může jej použít.
  3. Možná Vás napadlo, proč prve papír nemáčíme a pak naemosujeme květinky. Klidně to tak můžete udělat, ale nezískáte tím ten pomačkaný efekt i na květinách.
  4. Klidně můžete použít i více barviček :)

Doufám, že jsem Vám aspoň trošku poradila. A pokud budete vyrábět, nebojte se pochlubit se na můj e-mail. Budu ráda, za každý obrázek.

A co příště? Příště si vytvoříme krásné malé mašličky. Jedna nám zabere asi 30sekund a měří 1,5cm. Potřebovat k tomu budeme pouze vidličku :)




Díky za přečtení a přeji Vám krásnou středu. Už se nám ten týden blíží ke konci :) Katuan

1 komentář:

  1. Ahoj Evičko, moc Tě zdravím, tak už názorně vidím, jakou krásu to doma mám, dumala jsem , jak jsi to vytvořila.. paráda!! Smekám, jsi fakt šikulka...

    OdpovědětVymazat

DESIGNED BY ECLAIR DESIGNS・POWERED BY BLOGGER